Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

14-10-2015 | Original Paper | Uitgave 4/2016

Journal of Child and Family Studies 4/2016

Psychometric Evaluation of the Rage Outbursts and Anger Rating Scale in an Outpatient Psychiatric Sample

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 4/2016
Auteurs:
Joshua M. Nadeau, Nicole M. McBride, Brittney F. Dane, Amanda B. Collier, Amanda C. Keene, Leah E. Hacker, Mark A. Cavitt, Jeffrey L. Alvaro, Eric A. Storch

Abstract

The primary objective of this study was to examine the psychometric properties of a measure of anger/rage attacks—the Rage Outburst and Anger Rating Scale (ROARS)—in a sample of youth (n = 81, ages 7–17 years, 72.8 % male) receiving treatment at an outpatient pediatric psychiatric clinic. A trained rater completed the ROARS and Clinical Global Impression-Rage (CGI-Rage). Children completed the Spence Children’s Anxiety Scale for Children and Center for Epidemiological Studies Depression Scale. Parents completed the Spence Children’s Anxiety Scale for Parents. Internal consistency (α = .89), inter-rater reliability (κ = .94) and 1-week test–retest reliability (r = .72) were calculated for the ROARS. The ROARS was correlated with CGI-Rage (r = .68, ρ < .001), although not with parent- and child-rated anxiety symptoms or with child-rated depressive symptoms. Implications regarding clinical utility of the ROARS and directions for future research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2016

Journal of Child and Family Studies 4/2016 Naar de uitgave