Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

02-11-2015 | Original Paper | Uitgave 4/2016

Journal of Child and Family Studies 4/2016

Associations Between Attachment Narratives and Self-Report Measures of Attachment in Middle Childhood: Extending Evidence for the Validity of the Child Attachment Interview

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 4/2016
Auteurs:
Jessica L. Borelli, Jennifer Somers, Jessica L. West, John K. Coffey, Andres De Los Reyes, Yael Shmueli-Goetz

Abstract

The assessment of attachment security in infancy and adulthood is well-studied, but middle childhood has been relatively neglected in the literature. The Child Attachment Interview (CAI) represents a promising assessment of attachment in middle childhood; recent evidence supports its reliability and validity in restricted samples. We assessed the construct validity of the CAI among a diverse sample of 104 8–12 year-old children (M age  = 9.80 years; 50 boys; 49 % family income <$40,000; 38 % Latino/a). We evaluated associations among CAI variables and self-report measures of attachment (convergent validity). Further, we evaluated whether CAI variables uniquely relate to theoretically-relevant constructs (internalizing symptoms) above and beyond self-reported attachment (incremental validity) and a theoretically-distinct construct, child temperament (discriminant validity). Our findings support the CAI’s validity, and have important implications for assessing and understanding attachment processes in middle childhood, as well as their development across the lifespan.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2016

Journal of Child and Family Studies 4/2016 Naar de uitgave