Skip to main content
Top

2010 | OriginalPaper | Hoofdstuk

7 Organisatie van mediation

Auteurs : Bert la Poutré, Michael Boelrijk

Gepubliceerd in: Mediation als alternatief

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In de vorige hoofdstukken hebben we beschreven wat nodig is om mediation methodisch in praktijk te brengen. Daarnaast is aandacht nodig voor de voorwaarden om goed als bemiddelaar te kunnen werken. Hoe kunnen de diensten die je als bemiddelaar biedt goed worden georganiseerd?
In dit hoofdstuk bespreken we het organisatorische kader van mediation. Verschillende vragen komen aan bod. Hoe leggen partijen contact met jou als bemiddelaar? Hoe profileer je jezelf en je diensten? Werk je altijd met verwijzers? Welke afspraken maak je met netwerkpartners? Wat regel je voor nazorg? Heb je een geheimhoudingsplicht? Wat is je relatie met degene die de kosten van de mediation betaalt?
Dit hoofdstuk is opgedeeld in drie delen. Eerst gaan we in op enkele keuzes waar je als bemiddelaar voor staat. Vervolgens komen aspecten voor de formele regeling van je werk aan de orde. Tot slot staan we stil bij enkele financiële aspecten van mediation.
Metagegevens
Titel
7 Organisatie van mediation
Auteurs
Bert la Poutré
Michael Boelrijk
Copyright
2010
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-7781-7_7