TODO: Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-11-2008 | Original Article

Object-based selection in the Baylis and Driver (1993) paradigm is subject to space-based attentional modulation

Auteurs: Hermann J. Müller, Rebecca O’Grady, Joseph Krummenacher, Dieter Heller

Gepubliceerd in: Psychological Research | Uitgave 6/2008

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

Three experiments re-examined Baylis and Driver’s (1993) strong evidence for object-based selection, that making relative apex location judgments is harder between two objects than within a single object, with object (figure-ground) segmentation determined solely by color-based perceptual set. Using variations of the Baylis and Driver paradigm, the experiments replicated a two-object cost. However, they also showed a large part of the two-object cost to be attributable to space-based factors, though there remained an irreducible cost consistent with ‘true’ object-based selection.
Bijlagen
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Voetnoten
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Object-based selection in the Baylis and Driver (1993) paradigm is subject to space-based attentional modulation
Auteurs
Hermann J. Müller
Rebecca O’Grady
Joseph Krummenacher
Dieter Heller
Publicatiedatum
01-11-2008
Uitgeverij
Springer-Verlag
Gepubliceerd in
Psychological Research / Uitgave 6/2008
Print ISSN: 0340-0727
Elektronisch ISSN: 1430-2772
DOI
https://doi.org/10.1007/s00426-008-0172-4