Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

11-04-2018 | Original Paper | Uitgave 9/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018

Meta-analysis of Tablet-Mediated Interventions for Teaching Academic Skills to Individuals with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2018
Auteurs:
Katherine Ledbetter-Cho, Mark O’Reilly, Russell Lang, Laci Watkins, Nataly Lim
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3573-2) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Portable touch-screen devices have been the focus of a notable amount of intervention research involving individuals with autism. Additionally, popular media has widely circulated claims that such devices and academic software applications offer tremendous educational benefits. A systematic search identified 19 studies that targeted academic skills for individuals with autism. Most studies used the device’s built-in video recording or camera function to create customized teaching materials, rather than commercially-available applications. Analysis of potential moderating variables indicated that participants’ age and functioning level did not influence outcomes. However, participant operation of the device, as opposed to operation by an instructor, produced significantly larger effect size estimates. Results are discussed in terms of recommendations for practitioners and future research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018 Naar de uitgave