Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-04-2018 | Original Paper | Uitgave 9/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018

Autism Spectrum Symptomatology in Children with Williams Syndrome Who Have Phrase Speech or Fluent Language

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2018
Auteurs:
Bonita P. Klein-Tasman, Faye van der Fluit, Carolyn B. Mervis

Abstract

To characterize autism spectrum-related symptomatology in children with Williams syndrome (WS) with phrase speech or fluent language, the Autism Diagnostic Observation Schedule Module 2 or 3 was administered. The cutoff for autism spectrum was met by 35% (14/40) who completed Module 2 and 30% (18/60) who completed Module 3. Similarities and differences in socio-communicative strengths and weaknesses as a function of language ability were identified. Symptom severity was negatively associated with IQ for participants with phrase speech but not for those with fluent language. The findings suggest an elevated risk of ASD for individuals with WS relative to the general population and contribute to a more nuanced sense of the socio-communicative functioning of children with WS.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018 Naar de uitgave