Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

13-04-2018 | Letter to the Editor | Uitgave 9/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018

Addressing the Educational Needs of Children with Williams Syndrome: A Rather Neglected Area of Research?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2018
Auteurs:
Olympia Palikara, Maria Ashworth, Jo Van Herwegen

Abstract

Williams syndrome (WS) is a rare neurodevelopmental disorder associated with physical health problems, limitations in cognitive abilities and increased risk of mental health difficulties. This profile of complex needs may make it challenging to support children with WS in schools. Surprisingly, in the current international move for inclusion, limited research exists on the educational provision and academic achievements of children with WS, including the non-existing literature on their voices and the perspectives of key stakeholders. This letter calls for additional research on the risk and protective factors associated with the educational outcomes of these children, the perspectives of the children themselves and the development of the evidence-base about the effectiveness of education intervention programs.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018 Naar de uitgave