Skip to main content
Top

2005 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Meta-analyse: gereedschap voor de theoretische pedagogiek

Gepubliceerd in: Pedagogiek in beeld

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Meta-analyse is een belangrijke methode in de theoretische pedagogiek. Door analyse en synthese van voorhanden onderzoeksgegevens komt de theoretisch pedagoog hiaten in onze kennis op het spoor, en ontstaan nieuwe hypothesen. Ook wordt nieuwe kennis gegenereerd door combinatie van voorheen verspreid gepubliceerde studies. Behandeling dient te zijn gebaseerd op een stevig fundament van onderzoeksresultaten. Meta-analyse is daarom onmisbaar voor een ‘evidencebased’ (ortho)pedagogiek. Ook beleidsmakers zullen steeds meer willen teruggrijpen op systematische overzichten van wetenschappelijke vooruitgang

.

Metagegevens
Titel
Meta-analyse: gereedschap voor de theoretische pedagogiek
Copyright
2005
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-7145-7_6