Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2008 | Original Paper | Uitgave 8/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2008

Language Abilities of Children with Asperger Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2008
Auteurs:
Satu Saalasti, Tuulia Lepistö, Esko Toppila, Teija Kujala, Minna Laakso, Taina Nieminen-von Wendt, Lennart von Wendt, Eira Jansson-Verkasalo

Abstract

Current diagnostic taxonomies (ICD-10, DSM-IV) emphasize normal acquisition of language in Asperger syndrome (AS). Although many linguistic sub-skills may be fairly normal in AS there are also contradictory findings. There are only few studies examining language skills of children with AS in detail. The aim of this study was to study language performance in children with AS and their age, sex and IQ matched controls. Children with AS had significantly lower scores in the subtest of Comprehension of Instructions. Results showed that although many linguistic skills may develop normally, comprehension of language may be affected in children with AS. The results suggest that receptive language processes should be studied in detail in children with AS.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2008 Naar de uitgave