Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde 8/2018

01-10-2018 | column

Zelfreflectie

Irritatie als toeterende sirene

Auteur: Anita Kaemingk

Gepubliceerd in: TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde | Uitgave 8/2018

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Voelt u wel eens ergernis opborrelen als het over uw werk gaat? En weet u dan waarom? Bij mij gebeurt dat blijkbaar bij bepaald zorgjargon in de spreekkamer. Hoe reageer je bijvoorbeeld het beste als een patiënt vertelt dat vader nog maar 53 jaar was toen hij plotseling overleed, en o ja, zus was ook zo jong? Deze kwestie kwam aan de orde tijdens een nabespreking van het simulatiepatiëntencontact bij tweedejaars geneeskundestudenten.
Metagegevens
Titel
Zelfreflectie
Irritatie als toeterende sirene
Auteur
Anita Kaemingk
Publicatiedatum
01-10-2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde / Uitgave 8/2018
Print ISSN: 0929-600X
Elektronisch ISSN: 1876-5858
DOI
https://doi.org/10.1007/s12498-018-0256-z

Andere artikelen Uitgave 8/2018

TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde 8/2018 Naar de uitgave

lezersforum

Lezersforum