Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2013 | Original Paper | Uitgave 12/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2013

Initial Efficacy of Project ImPACT: A Parent-Mediated Social Communication Intervention for Young Children with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2013
Auteurs:
Brooke Ingersoll, Allison Wainer
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-013-1840-9) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Project ImPACT is a parent-mediated social communication intervention for young children with ASD that was developed in community settings to encourage dissemination. A single-subject, multiple-baseline design was conducted across 8 preschoolers with ASD and their mothers to examine the efficacy of the model for improving parent intervention fidelity and child spontaneous language. Multilevel modeling was used to examine the relationship between parent fidelity and child language within session. All parents increased their use of the intervention techniques. Improvements in spontaneous use of language targets were observed for 6 of the 8 children. There was a significant association between parents’ use of the intervention strategies and their child’s spontaneous language use.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 18.5 kb)
10803_2013_1840_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2013 Naar de uitgave