Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2013 | Original Paper | Uitgave 12/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2013

Preliminary Findings of a Telehealth Approach to Parent Training in Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2013
Auteurs:
Laurie A. Vismara, Carolyn McCormick, Gregory S. Young, Anna Nadhan, Katerina Monlux

Abstract

Telehealth or online communication technologies may lessen the gap between intervention requirements for children with autism spectrum disorders (ASDs) and the available resources to provide these services. This study used a video conferencing and self-guided website to provide parent training in the homes of children with ASD. The first eight families to complete the 12-week online intervention and three-month follow up period served as pilot data. Parents’ intervention skills and engagement with the website, as well as children’s verbal language and joint attention skills were assessed. Preliminary research suggests telehealth may support parental learning and improve child behaviors for some families. This initial assessment of new technologies for making parent training resources available to families with ASD merits further, in-depth study.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2013 Naar de uitgave