Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2013 | Original Paper | Uitgave 12/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2013

Atypical Gaze Following in Autism: A Comparison of Three Potential Mechanisms

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2013
Auteurs:
K. Gillespie-Lynch, R. Elias, P. Escudero, T. Hutman, S. P. Johnson

Abstract

In order to evaluate the following potential mechanisms underlying atypical gaze following in autism, impaired reflexive gaze following, difficulty integrating gaze and affect, or reduced understanding of the referential significance of gaze, we administered three paradigms to young children with autism (N = 21) and chronological (N = 21) and nonverbal mental age (N = 21) matched controls. Children with autism exhibited impaired reflexive gaze following. The absence of evidence of integration of gaze and affect, regardless of diagnosis, indicates ineffective measurement of this construct. Reduced gaze following was apparent among children with autism during eye-tracking and in-person assessments. Word learning from gaze cues was better explained by developmental level than autism. Thus, gaze following may traverse an atypical, rather than just delayed, trajectory in autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2013 Naar de uitgave