Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2010 | Uitgave 3/2010

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 3/2010

Impulsivity and Attention Deficit-Hyperactivity Disorder: Subtype Classification Using the UPPS Impulsive Behavior Scale

Tijdschrift:
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment > Uitgave 3/2010
Auteurs:
Drew J. Miller, Karen J. Derefinko, Donald R. Lynam, Richard Milich, Mark T. Fillmore

Abstract

This study examined the classification accuracy of the UPPS Impulsive Behavior Scale (UPPS) in discriminating several attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) subtypes, including predominantly inattentive type (ADHD/I), combined type (ADHD/C), and combined type with behavioral problems (ADHD/ODD), between each other and a non-ADHD control group using logistic regression analyses. The sample consisted of 88 children ranging in age from 9.0 years to 12.8 years, with a mean of 10.9 years. Children were predominantly male (74%) and Caucasian (86%) and in grades 3–7. Results indicated that the UPPS performed well in classifying ADHD subtypes relative to traditional diagnostic measures. In addition, analyses indicated that differences in symptoms between subtypes can be explained by specific pathways to impulsivity. Implications for the assessment of ADHD and conceptual issues are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2010

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 3/2010 Naar de uitgave