Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2013 | Brief Report | Uitgave 12/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2013

Implementation Challenges in Translating Pivotal Response Training into Community Settings

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2013
Auteurs:
Jessica Suhrheinrich, Aubyn C. Stahmer, Sarah Reed, Laura Schreibman, Erica Reisinger, David Mandell

Abstract

Implementing evidence-based practices (EBPs) for children with autism is challenging for teachers because these practices are often complex, requiring significant training and resources that are not available in most school settings. This brief investigation was designed to identify areas of strength and difficulty for teachers implementing one such EBP, pivotal response training (PRT). Observational data were gathered from 41 teachers participating in two separate investigations involving PRT. Despite differences in training procedures, teachers demonstrated similarities in areas of strength (clear opportunities/instruction and child choice) and difficulty (turn taking and multiple cues). These findings suggest next steps toward systematic adaptation of PRT for classroom use. The research may serve as a model for the process of adapting EBPs for practice settings.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2013 Naar de uitgave