Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2011 | Empirical Research | Uitgave 1/2011

Journal of Youth and Adolescence 1/2011

“I Got Your Back”: Friends’ Understandings Regarding College Student Spring Break Behavior

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 1/2011
Auteurs:
Megan E. Patrick, Nicole Morgan, Jennifer L. Maggs, Eva S. Lefkowitz

Abstract

Behaviors that pose threats to safety and health, including binge drinking and unprotected sex, increase during a week-long break from university. Understandings with peers regarding these behaviors may be important for predicting behavior and related harms. College students (N = 651; 48% men) reported having understandings with their friends regarding alcohol use (59%) and sexual behavior (45%) during Spring Break. These understandings were to engage in behaviors characterized by risk (e.g., get drunk [23.5%], have sex with someone new [5.2%]) and protection (e.g., drink without getting drunk [17.8%], use condoms [15.8%]). After controlling for previous semester behavior and going on a Spring Break trip, Get Drunk Understandings predicted a greater likelihood of binge drinking and alcohol-related consequences; No/Safe Sex Understandings predicted condom use; and Sex Understandings predicted not using condoms. Understandings with friends regarding Spring Break behavior may be important proximal predictors of risk behaviors and represent potential targets for event-specific prevention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2011

Journal of Youth and Adolescence 1/2011 Naar de uitgave