Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2007 | Original Paper | Uitgave 1/2007

Journal of Child and Family Studies 1/2007

Home Versus School Environments and their Influences on the Affective and Behavioral States of African American, Hispanic, and Caucasian Juvenile Offenders

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 1/2007
Auteurs:
Roslyn M. Caldwell, Susan M. Sturges, N. Clayton Silver

Abstract

We examined and compared the influence of home and school environments to the affective (anxiety and depression) and behavioral (impulsivity and compliance) states of 626 African American, Caucasian, and Hispanic adjudicated juvenile offenders. African Americans showed the strongest relationship between their home environment and compliance. Caucasian and Hispanic males exhibited increased home and school environment problems associated with affective states. Among females, African American and Caucasian females exhibited the strongest relationships between their home environment and behavioral states, whereas Caucasian and Hispanic males revealed increased school environment problems related to affective states with Hispanic males showing the strongest relationships. In addition, the school environment was more predictive of the affective and behavioral states of the adolescents, particularly females.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2007

Journal of Child and Family Studies 1/2007 Naar de uitgave