Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2009 | Original Paper | Uitgave 2/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2009

Functional Assessment of Problem Behavior in Children with Autism Spectrum Disorders: A Summary of 32 Outpatient Cases

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2009
Auteurs:
Jessa R. Love, James E. Carr, Linda A. LeBlanc
Belangrijke opmerkingen
This article is based on a thesis submitted by the first author, under the supervision of the second author, in partial fulfillment of the requirements for the MA degree in psychology.

Abstract

The purpose of this study was to examine archival data from an outpatient clinic serving children with autism spectrum disorders to investigate the occurrence of problem behavior functions in this sample. Results indicated that social reinforcement (e.g., attention from others) was involved in maintaining problem behavior for the majority of cases, suggesting that these children lacked socially appropriate responses to access such reinforcement, or that their social environments contained insufficient social reinforcement. Further, the data suggest that problem behavior exhibited by children with autism spectrum disorders can be conceptualized similarly to the problem behavior of children with other developmental disabilities.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2009 Naar de uitgave