Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2010 | Uitgave 6/2010

Journal of Abnormal Child Psychology 6/2010

Explicit- and Implicit Bullying Attitudes in Relation to Bullying Behavior

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 6/2010
Auteurs:
Anne A. J. van Goethem, Ron H. J. Scholte, Reinout W. Wiers
Belangrijke opmerkingen
During the research project on implicit and explicit bullying attitudes all authors were working at the Behavioural Science Institute, Radboud University, Nijmegen, The Netherlands

Abstract

The main aim of this study was to examine whether an assessment of implicit bullying attitudes could add to the prediction of bullying behavior after controlling for explicit bullying attitudes. Primary school children (112 boys and 125 girls, M age = 11 years, 5 months) completed two newly developed measures of implicit bullying attitudes (a general Implicit Association Test on bullying and a movie-primed specific IAT on bullying), an explicit bullying attitude measure, and self reported, peer reported, and teacher rated bullying behavior. While explicit bullying attitudes predicted bullying behavior, implicit attitudes did not. However, a significant interaction between implicit and explicit bullying attitudes indicated that in children with relatively positive explicit attitudes, implicit bullying attitudes were important predictors of bullying behavior. Theoretical and practical implications are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2010

Journal of Abnormal Child Psychology 6/2010 Naar de uitgave