Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2010 | Original Paper | Uitgave 8/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2010

Executive Functioning in Children with Asperger Syndrome, ADHD-Combined Type, ADHD-Predominately Inattentive Type, and Controls

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2010
Auteurs:
Margaret Semrud-Clikeman, Jenifer Walkowiak, Alison Wilkinson, Brianne Butcher

Abstract

The purpose of the study was to evaluate neuropsychological and behavioral rating measures of executive functions (EF) in children with two subtypes of ADHD, Asperger syndrome (AS), and controls. Relative to the control group, the clinical groups experienced more difficulty in EF. The AS group showed the most difficulty in emotional control, behavioral regulation, fluid reasoning, and planning compared to the ADHD groups. Number of symptoms of ADHD or AS was found to be significantly related to ratings of difficulty with behavior regulation, metacognition, and general behavioral regulation across the sample. These findings indicate that children with AS or ADHD may have a differing EF profile and thus, may respond differentially to interventions.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2010 Naar de uitgave