Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2012 | Original paper | Uitgave 7/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2012

Enhancing the Application and Evaluation of a Discrete Trial Intervention Package for Eliciting First Words in Preverbal Preschoolers with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2012
Auteurs:
Ioanna Tsiouri, Elizabeth Schoen Simmons, Rhea Paul

Abstract

This study evaluates the effectiveness of an intervention package including a discrete trial program (Rapid Motor Imitation Antecedent Training (Tsiouri and Greer, J Behav Educat 12:185–206, 2003) combined with parent education for eliciting first words in children with ASD who had little or no spoken language. Evaluation of the approach includes specific intervention targets and functional spoken language outcomes (Tager-Flusberg et al., J Speech Lang Hear Res 52:643–652, 2009). Results suggest that RMIA, with parent training, catalyzes development of verbal imitation and production for some children. Three of five participants acquired word production within the DTT framework and achieved milestones of early functional spoken language use (Tager-Flusberg et al., J Speech Lang Hear Res 52:643–652, 2009). The implications of these findings for understanding the role of discrete trial approaches to language intervention are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2012 Naar de uitgave