Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2012 | Original Paper | Uitgave 7/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2012

The Use of Skilled Strategies in Social Interactions by Groups High and Low in Self-Reported Social Skill

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2012
Auteurs:
Shelley Channon, Ruth Collins, Eleanor Swain, Mary-Beth Young, Sian Fitzpatrick

Abstract

Individuals high or low in self-reported social skill were recruited opportunistically. When presented with everyday social scenarios ending with an awkward request or offer, the high social skill participants more often used sophisticated strategies that showed greater consideration for all parties. By contrast, the low skill participants were more reliant on simple strategies including acquiescence or refusal, and the emotional tone of their responses was less positive. Greater reliance on sophisticated rather than simple strategies may be linked to more successful social interactions. The potential implications are considered for understanding everyday performance in skilled individuals and populations with limited social skills, such as those with autistic spectrum disorders.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2012 Naar de uitgave