Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

28-07-2015 | Original Paper | Uitgave 2/2016

Journal of Child and Family Studies 2/2016

Effects of a Workplace Intervention on Parent–Child Relationships

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 2/2016
Auteurs:
Susan M. McHale, Kelly D. Davis, Kaylin Green, Lynne Casper, Marni L. Kan, Erin L. Kelly, Rosalind Berkowitz King, Cassandra Okechukwu

Abstract

This study tested whether effects of a workplace intervention, aimed at promoting employees’ schedule control and supervisor support for personal and family life, had implications for parent–adolescent relationships; we also tested whether parent–child relationships differed as a function of how many intervention program sessions participants attended. Data came from a group randomized trial of a workplace intervention, delivered in the information technology division of a Fortune 500 company. Analyses focused on 125 parent–adolescent dyads that completed baseline and 12-month follow-up home interviews. Results revealed no main effects of the intervention, but children of employees who attended 75 % or more program sessions reported more time with their parent and more parent education involvement compared to adolescents whose parents attended <75 % of sessions, and they tended to report more time with parent and more parental solicitation of information about their experiences compared to adolescents whose parents were randomly assigned to the usual practice condition.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2016

Journal of Child and Family Studies 2/2016 Naar de uitgave