Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-07-2019 | Original Paper

Effects of a Computer-Based Intervention on Emotion Understanding in Children with Autism Spectrum Conditions

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Ivana Vasilevska Petrovska, Vladimir Trajkovski
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This randomized controlled study evaluated a computer-based intervention on emotion understanding in 32 children with autism spectrum conditions with and without intellectual disability (ID) aged 7–15 years. The intervention group (n = 16) used the program for 12 h while the control group (n = 16) was not included in any intervention or training beside the usual educational curriculum. After controlling for pre-intervention scores and symptom severity, strong positive effects were observed in emotion recognition from real face photographs and pictograms, as well as in understanding situation-based emotion across both intellectual ability groups. The typical and ID intervention groups performed significantly better on all EU measures, compared to controls, at the level of feature based distant generalization.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel