Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2014 | Original Paper | Uitgave 5/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2014

Developing Mirror Self Awareness in Students with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2014
Auteurs:
Christine K. Duff, J. J. Flattery Jr.

Abstract

A teaching methodology and curriculum was designed to develop and increase positive self-awareness in students diagnosed with autism spectrum disorders (ASD). Joint attention (JA) strategies were first utilized to directly teach students about reflected mirror images, and then subsequently, to indirectly teach students about their reflected image. Not only were Mirror Self Awareness Development (MSAD) JA activities initiated and preferred by students over non MSAD JA activities, they yielded a four step framework with which to measure increases in student self-awareness. While the focus of this study was to increase positive self-awareness in students with ASD, it may contribute to understanding the developmental stages of ‘Self’.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2014 Naar de uitgave