Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2015 | Original Article | Uitgave 2/2015

Psychological Research 2/2015

Crossmodal encoding of motor sequence memories

Tijdschrift:
Psychological Research > Uitgave 2/2015
Auteurs:
Marianne A. Stephan, Brittany Heckel, Sunbin Song, Leonardo G. Cohen
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s00426-014-0568-2) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

In this study, we tested the hypothesis that exposure to specific auditory sequences could lead to the crossmodal induction of new motor memories. Twenty young, healthy participants memorized a melody without moving. Each tone in the memorized melody had previously been associated with a particular finger movement. For ten of the participants, the contour of the melody memorized was congruent to a subsequently performed, but never practiced, finger movement sequence (C group, n = 10). For the other ten participants, the melody memorized was incongruent to the subsequent finger movement sequence (InC group, n = 10). Results showed faster performance of the movement sequence in the C group than in the InC group. This difference in motor performance was most pronounced 6 h after melody learning and then dissipated over 30 days. These results provide evidence of a specific, crossmodal encoding of a movement sequence representation through an auditory sequence with the effect on motor performance lasting for several hours. The findings of this study are significant, as the formation of new motor memories through exposure to auditory stimuli may be useful in rehabilitation settings where the initial encoding of motor memories through physical training is disrupted.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2015

Psychological Research 2/2015 Naar de uitgave