Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-04-2016 | Original Paper | Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016

Comparing Children with ASD and Their Peers’ Growth in Print Knowledge

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2016
Auteurs:
Jaclyn M. Dynia, Matthew E. Brock, Jessica A. R. Logan, Laura M. Justice, Joan N. Kaderavek

Abstract

Many children with autism spectrum disorder (ASD) struggle with reading. An increased focus on emergent literacy skills—particularly print knowledge—might improve later reading outcomes. We analyzed longitudinal measures of print knowledge (i.e., alphabet knowledge and print-concept knowledge) for 35 preschoolers with ASD relative to a sample of 35 typically developing peers. Through multilevel growth curve analysis, we found that relative to their peers, children with ASD had comparable alphabet knowledge, lower print-concept knowledge, and acquired both skills at a similar rate. These findings suggest that children with ASD are unlikely to acquire print-concept knowledge commensurate to their peers without an increased emphasis on high-quality instruction that targets this skill.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016 Naar de uitgave