Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 2/2012

01-06-2012 | CURIOSA

COGNITIEVE DEFUSIE

Auteur: Constance Dolman

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 2/2012

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Onlangs wilde mijn voordeur niet meer dicht. Geen probleem, aldus de gezwind voorrijdende slotenspecialist. Schaterlachend plaatste hij een minuscuul schroefje in het slot, inde € 86,62 en snelde weer heen, op weg naar de volgende urgente klus. Duur? Nee, vakwerk kan nooit te duur zijn. De gedachte om hem € 0,07 te overhandigen, zijnde de kosten van het schroefje, is dan ook niet in mij opgekomen. Hoewel dat wel heel eventjes door het hoofd speelt natuurlijk, na zo’n makkelijk ogend succes. Vakkennis. Daar betaal je nu eenmaal voor. Psychologisch gezien was het mogelijk beter te verteren geweest als de vakman drie kwartier zwetend aan het vijlen en zagen was geslagen, in zijn vinger had geboord of een blauwe nagel had opgelopen, maar in dat geval was de rekening natuurlijk nog veel hoger geweest. Alle reden om vrede te hebben met deze snelle, deskundige en kosteneffectieve procedure. Kennis is macht en vakmanschap meesterschap. Die laatste prachtzin moet vakgenoten binnen de ggz-jeugd als muziek in de oren klinken. Daar zijn we immers voortdurend mee bezig. Kennis vergaren om steeds zwaardere problematiek op te lossen. We zijn inmiddels echt wel tot veel in staat, maar nog lang niet tot alles. Een voorbeeld ter illustratie: …
Metagegevens
Titel
COGNITIEVE DEFUSIE
Auteur
Constance Dolman
Publicatiedatum
01-06-2012
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 2/2012
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-012-0020-y

Andere artikelen Uitgave 2/2012

Kind & Adolescent Praktijk 2/2012 Naar de uitgave

ALS JE ’T MIJ VRAAGT

KIM, VERTIEN JAR

GEZIEN EN GELEZEN

ADHD BIJ KINDEREN