Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 2/2012

01-06-2012 | interview

SHANTI GANESH EN HET ZELF VAN DE GAMER

OVER LEVEN IN EEN VIRTUELE WERELD

Auteur: Carolien Gevers

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 2/2012

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Jarenlang was ze organisatieadviseur, maar na een carrièreswitch op relatief jonge leeftijd is ze nu een bevlogen cognitief neurowetenschapper. Ze is nieuwsgierig, staat open voor nieuwe initiatieven en schrijft op een goede dag in op een prijsvraag voor wetenschappers en is dan opeens de winnaar van de ‘Creative Mind Prize’ 2011, een nieuwe prijs van de Universiteit van Amsterdam, in het leven geroepen door de ‘Freek & Hella de Jonge Foundation’. Shanti Ganesh, de vrouw over wie het hier gaat, heeft heel wat uit te leggen. We spreken met haar over onderzoek naar virtual reality, de identificatie van gamers met hun avatar, wat dit doet met hun zelfbeeld en welke maatschappelijke gevolgen dit kan hebben. Maar ook over het gevaar van nuttigheidsdenken en de hoekige cognities van mensen in rechthoekige kantoorgebouwen. …
Metagegevens
Titel
SHANTI GANESH EN HET ZELF VAN DE GAMER
OVER LEVEN IN EEN VIRTUELE WERELD
Auteur
Carolien Gevers
Publicatiedatum
01-06-2012
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 2/2012
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-012-0022-9

Andere artikelen Uitgave 2/2012

Kind & Adolescent Praktijk 2/2012 Naar de uitgave

Psychobellettrie

Onstuitbare groei