Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2013 | Brief Report | Uitgave 9/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2013

Brief Report: Parent Verbal Responsiveness and Language Development in Toddlers on the Autism Spectrum

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2013
Auteurs:
Eileen Haebig, Andrea McDuffie, Susan Ellis Weismer

Abstract

This study examined the longitudinal associations between parent verbal responsiveness and language 3 years later in 34 toddlers with a diagnosis of an autism spectrum disorder. Parent–child play samples were coded for child engagement and communication acts and for parent verbal responsiveness. Measures of responsive verbal behaviors were used to predict language gain scores 3 years later. Parent directives for language that followed into the child’s focus of attention were predictive of child receptive language gains. Parent comments that followed into the child’s focus of attention yielded differential effects depending on initial levels of child language. Children who were minimally verbal at age 2½ benefited from parent comments that followed into the their focus of attention, whereas children who were verbally fluent did not demonstrate such a benefit.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2013 Naar de uitgave