Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen 1/2017

28-02-2017 | Spectrum

‘Bedankt voor het klagen’

Auteur: Henriëtte Treurniet

Gepubliceerd in: TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen | Uitgave 1/2017

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Al weer even geleden schreef Leendert Bikker in het dagblad Trouw: ‘Er werd een klein boeketje bloemen thuisbezorgd, aandoenlijk wel. Met een kaartje: “Bedankt voor het klagen.” Het was van de schoenmaker. Deze ondernemer had het begrepen, die laat ik nooit meer in de steek. Hij had mijn schoenen gerepareerd, en ik had ze in een papieren tasje onder de kapstok laten staan. Toen ik ze weken later pakte om aan te trekken, bleken de hakken en zolen wel vervangen, maar de veters nog afgebroken. Zo kon ik ze niet aan. In een korte e‑mail uitte ik mijn ongenoegen, ik had immers ook om nieuwe veters gevraagd. De schoenmaker had de e‑mail geprint en uitvergroot in de werkplaats opgehangen. Hier konden zijn medewerkers van leren: de klagers zijn de beste klanten.’
Voetnoten
1
In deze Spectrum zijn ter illustratie enkele figuren opgenomen ontleend aan volksgezonheidenzorg.info.
 
Metagegevens
Titel
‘Bedankt voor het klagen’
Auteur
Henriëtte Treurniet
Publicatiedatum
28-02-2017
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen / Uitgave 1/2017
Print ISSN: 1388-7491
Elektronisch ISSN: 1876-8776
DOI
https://doi.org/10.1007/s12508-017-0004-2

Andere artikelen Uitgave 1/2017

TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen 1/2017 Naar de uitgave