Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

12-08-2020 | Original Paper | Uitgave 11/2020

Journal of Child and Family Studies 11/2020

Associations between Maternal Reflective Functioning, Parenting Beliefs, Nurturing, and Preschoolers’ Emotion Understanding

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 11/2020
Auteur:
Allison Jessee
Belangrijke opmerkingen
Publisher’s note Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study assessed the associations between maternal reflective functioning and progressive parenting beliefs and their association with nurturing parenting and preschool children’s emotion understanding. Mothers (N = 52) reported on their parenting beliefs and nurturing parenting. Mothers were interviewed using the Parent Development Interview-Revised to assess reflective functioning. Preschool-aged children (between 3 and 5 years old) completed a perspective-taking task assessing emotion understanding. Mothers with higher levels of reflective functioning had more progressive parenting beliefs and had children with more advanced emotion understanding. Mothers with more progressive parenting beliefs reported more nurturing parenting. These findings indicate that both parenting beliefs and reflective functioning are important predictors of both parenting behavior and young children’s emotion understanding and may be important targets for clinicians working to improve outcomes for families.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2020

Journal of Child and Family Studies 11/2020 Naar de uitgave