Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2012 | Original Article | Uitgave 1/2012

Child Psychiatry & Human Development 1/2012

Anxiety and Reading Difficulties in Early Elementary School: Evidence for Unidirectional- or Bi-Directional Relations?

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 1/2012
Auteurs:
Amie E. Grills-Taquechel, Jack M. Fletcher, Sharon R. Vaughn, Karla K. Stuebing

Abstract

The present study examined competing models of the bi-directional influences of anxiety and reading achievement. Participants were 153 ethnically-diverse children (84 male, 69 female) from general education classes evaluated in the winter and spring of their first-grade academic year. Children completed standardized measures of reading achievement involving decoding and fluency along with an anxiety rating scale. Hierarchical linear regression analyses revealed that separation anxiety symptoms were negatively predicted by fluency performance and harm avoidance symptoms were positively predicted by decoding performance. Fluency performance was positively predicted by harm avoidance and total anxiety (for girls only) symptoms, while decoding was not predicted by any anxiety subscale.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2012

Child Psychiatry & Human Development 1/2012 Naar de uitgave