Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2012 | Original Article | Uitgave 1/2012

Child Psychiatry & Human Development 1/2012

Emotion Regulation and Aggressive Behavior in Preschoolers: The Mediating Role of Social Information Processing

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 1/2012
Auteurs:
Johanna Helmsen, Ute Koglin, Franz Petermann

Abstract

This study examined whether the relation between maladaptive emotion regulation and aggression was mediated by deviant social information processing (SIP). Participants were 193 preschool children. Emotion regulation and aggression were rated by teachers. Deviant SIP (i.e., attribution of hostile intent, aggressive response generation, aggressive response evaluation and decision) was measured from children’s responses to hypothetical social conflicts. Findings revealed that the relation between maladaptive emotion regulation and aggression was direct and not mediated by SIP biases (i.e., aggressive response generation, aggressive response evaluation and decision). Results are discussed from a theoretical and methodological perspective.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2012

Child Psychiatry & Human Development 1/2012 Naar de uitgave