Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2010 | Uitgave 7/2010

Journal of Abnormal Child Psychology 7/2010

Alternative Factor Models and Heritability of the Short Leyton Obsessional Inventory—Children’s Version

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 7/2010
Auteurs:
Janette Moore, Gillian W. Smith, Mark Shevlin, Francis A. O’Neill

Abstract

An alternative models framework was used to test three confirmatory factor analytic models for the Short Leyton Obsessional Inventory-Children’s Version (Short LOI-CV) in a general population sample of 517 young adolescent twins (11–16 years). A one-factor model as implicit in current classification systems of Obsessive–Compulsive Disorder (OCD), a two-factor obsessions and compulsions model, and a multidimensional model corresponding to the three proposed subscales of the Short LOI-CV (labelled Obsessions/Incompleteness, Numbers/Luck and Cleanliness) were considered. The three-factor model was the only model to provide an adequate explanation of the data. Twin analyses suggested significant quantitative sex differences in heritability for both the Obsessions/Incompleteness and Numbers/Luck dimensions with these being significantly heritable in males only (heritability of 60% and 65% respectively). The correlation between the additive genetic effects for these two dimensions in males was 0.95 suggesting they largely share the same genetic risk factors.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2010

Journal of Abnormal Child Psychology 7/2010 Naar de uitgave