Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander hoofdstuk

2022 | OriginalPaper | Hoofdstuk

7. Aanbevelingen

Auteur : Mia Frumau

Gepubliceerd in: Hoogbegaafdheid: emotionele ontwikkeling bij kinderen en (jong)volwassenen

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In dit laatste hoofdstuk wil ik nog enkele zaken meegeven die mij ter harte gaan. Ik acht het van groot belang dat specifieke diagnostiek en behandeling van mensen met een hoog ontwikkelingspotentieel op de kaart worden gezet binnen de GGZ. Ook pleit ik voor een passende omgeving, vanaf de peuterspeelzaal, binnen onderwijs. Daarnaast verwacht ik dat maatwerk en outside-the-box-denken altijd nodig zullen zijn. In dit hoofdstuk worden nog meer aanbevelingen beschreven, waaronder oog hebben voor het brede systeem en het vergroten van zelfkennis, zelfacceptatie en zelfactualisatie. Tot slot vraag ik nogmaals aandacht voor het vergroten van sociale verbondenheid van mensen met een hoog ontwikkelingspotentieel: erbij horen (in eigen niche), zich gezien en gewaardeerd voelen.
Literatuur
go back to reference Hoiting, L., & Nauta, N. (2022). Hoogbegaafde hulpzoekers. Big Business Publishers. Hoiting, L., & Nauta, N. (2022). Hoogbegaafde hulpzoekers. Big Business Publishers.
go back to reference Willard, C. (2014). Mindfulness with Youth: Sowing the seeds of a mindful society. In A. Ie, C. T. Ngnoumen, & E. J. Langer (Eds.), The Wiley Blackwell handbook of mindfulness (pp. 1071–1084). John Wiley & Sons Ltd. CrossRef Willard, C. (2014). Mindfulness with Youth: Sowing the seeds of a mindful society. In A. Ie, C. T. Ngnoumen, & E. J. Langer (Eds.), The Wiley Blackwell handbook of mindfulness (pp. 1071–1084). John Wiley & Sons Ltd. CrossRef
Metagegevens
Titel
Aanbevelingen
Auteur
Mia Frumau
Copyright
2022
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2825-3_7