Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2014 | Uitgave 2/2014

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 2/2014

A Study of the Psychometric Properties of the Social Support Scale for Children

Tijdschrift:
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment > Uitgave 2/2014
Auteurs:
Dorothy M. Lipski, Sarah K. Sifers, Yo Jackson
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10862-013-9383-0) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The Social Support Scale for Children (SSSC; Harter, 1985a) is one of the most commonly used measures of perceived social support and positive regard from others in children and young adolescents. Research on the validity of the SSSC, however, is limited. The current study examined the test-retest reliability, internal validity intersubscale correlations, and convergent validity of the SSSC. A confirmatory factor analysis was performed using structural equation modeling. The participants included 279 youth between the ages of 6 to 15 from three metropolitan areas in the Midwest. The results supported the reliability and validity of the SSSC. The results supported the four factor solution reported by Harter (1985a). Rewording or removal of two items is suggested.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2014

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 2/2014Naar de uitgave