Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2014 | Uitgave 2/2014

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 2/2014

Strategies for the Control of Unwanted Thoughts in Adolescents: The Adolescent Thought Control Questionnaire (TCQ-A)

Tijdschrift:
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment > Uitgave 2/2014
Auteurs:
Sara E. Whiting, Anna C. May, Brittany M. Rudy, Thompson E. Davis III

Abstract

A paucity of research on thought suppression exists among adolescents. The present study describes the preliminary psychometrics of the Adolescent Thought Control Questionnaire (TCQ-A) and its relationships with internalizing symptomatology in adolescents. Adolescents between 12 and 18 years of age completed the TCQ-A and other self-report instruments. Principal components analysis yielded five-factors theoretically derived from an adult measure: distraction, social, re-appraisal, worry, and punishment control strategies. The five-factor structure was well fitted to the data in a confirmatory factor analysis. Adequate evidence of reliability was obtained; however, internal consistency of the punishment factor was not adequate in the sample. The TCQ-A evidenced convergent and divergent validity with internalizing and externalizing symptomatology respectively. Future research applications of the TCQ-A, suggestions for further analyses, and refinement of the instrument are also discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2014

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 2/2014Naar de uitgave