Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

19-01-2018 | Original Article | Uitgave 4/2018

Child Psychiatry & Human Development 4/2018

A Preliminary Examination of the Link Between Maternal Experiential Avoidance and Parental Accommodation in Anxious and Non-anxious Children

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 4/2018
Auteurs:
Leah Feinberg, Caroline Kerns, Donna B. Pincus, Jonathan S. Comer

Abstract

Studies point to parental experiential avoidance (EA) as a potential correlate of maladaptive parenting behaviors associated with child anxiety. However, research has not examined the relationship between EA and parental accommodation of child anxiety, nor the extent to which parental negative beliefs about child anxiety help explain such a relationship. In a sample of mothers (N = 45) of anxious and non-anxious children, the present study investigated the potential link between maternal EA and accommodation of child anxiety and whether this link may be indirectly accounted for via maternal negative beliefs about child anxiety. EA was significantly and positively associated with accommodation of child anxiety, but when negative beliefs about child anxiety were incorporated into the model this direct effect was no longer significant. Findings highlight the contribution of parental emotions and cognitions to behaviors that may exacerbate child anxiety, and may inform treatment and prevention efforts with families of anxious youth.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2018

Child Psychiatry & Human Development 4/2018 Naar de uitgave