Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2007 | Original Paper | Uitgave 6/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2007

A Longitudinal Study of Pretend Play in Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2007
Auteurs:
M. D. Rutherford, Gregory S. Young, Susan Hepburn, Sally J. Rogers

Abstract

This study describes a longitudinal design (following subjects described in Rutherford & Rogers [2003, Journal of Autism and Developmental Disorder, 33, 289–302]) to test for predictors of pretend play competence in a group of children with autism. We tested the hypothesis that developmental change in pretend play performance can be predicted by earlier measures of either executive function, intersubjectivity, imitation, or general development. Participants at the time of follow-up testing were 28 children with autistic disorder (mean chronological age (CA) 57.6 months), 18 children with other developmental disorders (mean CA 59.0 months), and 27 typically developing children (mean CA 30.1 months). Children with autism were profoundly delayed given both competence (prompted) measures as well as performance (spontaneous) measures. Joint attention at time 1 strongly and uniquely predicted pretend play development.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2007 Naar de uitgave