Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2007 | Original Paper | Uitgave 6/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2007

Beyond Pragmatics: Morphosyntactic Development in Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2007
Auteurs:
Inge-Marie Eigsti, Loisa Bennetto, Mamta B. Dadlani

Abstract

Language acquisition research in autism has traditionally focused on high-level pragmatic deficits. Few studies have examined grammatical abilities in autism, with mixed findings. The present study addresses this gap in the literature by providing a detailed investigation of syntactic and higher-level discourse abilities in verbal children with autism, age 5 years. Findings indicate clear language difficulties that go beyond what would be expected based on developmental level; specifically, syntactic delays, impairments in discourse management and increased production of non-meaningful words (jargon). The present study indicates a highly specific pattern of language impairments, and importantly, syntactic delays, in a group of children with autism carefully matched on lexical level and non-verbal mental age with children with developmental delays and typical development.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2007 Naar de uitgave