Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2012 | Original paper | Uitgave 11/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2012

A Comparative Study: Completion of Fine Motor Office Related Tasks by High School Students with Autism Using Video Models on Large and Small Screen Sizes

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2012
Auteurs:
Linda C. Mechling, Kevin M. Ayres

Abstract

The purpose of this investigation was to compare fine motor task completion when using video models presented on a smaller screen size (Personal Digital Assistant) compared to a larger laptop screen size. The investigation included four high school students with autism spectrum disorders and mild to moderate intellectual disabilities and used an adapted alternating treatments design with baseline, extended baseline, comparison, and final treatment conditions. Results showed that although independent completion of fine motor office related tasks increased under both procedures, use of video models on the larger screen resulted in a higher percentage of correct responses across all four students.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2012 Naar de uitgave