Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2010 | Original Paper | Uitgave 8/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2010

Working Memory in Early-School-Age Children with Asperger’s Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2010
Auteurs:
Jifang Cui, Dingguo Gao, Yinghe Chen, Xiaobing Zou, Ya Wang

Abstract

Using a battery of working memory span tasks and n-back tasks, this study aimed to explore working memory functions in early-school-age children with Asperger’s syndrome (AS). Twelve children with AS and 29 healthy children matched on age and IQ were recruited. Results showed: (a) children with AS performed better in digit and word recall tasks, but worse in block recall task and variant-visual-patterns test; (b) children with AS took longer time in most conditions of n-back tasks, and showed larger effects of task load. These findings indicated imbalance of working memory development in AS children: they had advantage in the phonological loop storing, but disadvantage in the visuospatial sketchpad storing, and partial deficit in central executive.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2010 Naar de uitgave