Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2009 | Empirical Research | Uitgave 7/2009

Journal of Youth and Adolescence 7/2009

Who, What, Where, When, and Why: Demographic and Ecological Factors Contributing to Hostile School Climate for Lesbian, Gay, Bisexual, and Transgender Youth

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 7/2009
Auteurs:
Joseph G. Kosciw, Emily A. Greytak, Elizabeth M. Diaz

Abstract

This study examines how locational (region and locale), community-level (school district poverty and adult educational attainment), and school district-level (district size and ratios of students to key school personnel) variables are related to indicators of hostile school climate for lesbian, gay, bisexual, and transgender (LGBT) youth. Indicators of hostile climate included frequency of homophobic remarks and victimization regarding sexual orientation and gender expression. We used data from a national survey of LGBT secondary school students (N = 5,420; 57.6% female; 65.5% White; mean age = 15.9). Results from regression analyses demonstrated that LGBT youth in rural communities and communities with lower adult educational attainment may face particularly hostile school climates. School district characteristics contributed little to the variation in LGBT youth’s experiences. Findings highlight the importance of considering the multiple contexts that LGBT youth inhabit, particularly as they pertain to educational experiences.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2009

Journal of Youth and Adolescence 7/2009 Naar de uitgave