Skip to main content
Top

2018 | OriginalPaper | Hoofdstuk

5. Vormen van kwaliteitszorg

Auteur : Gabriëlle Verbeek

Gepubliceerd in: Kwaliteitszorg, onze zorg!

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Kwaliteitszorg kan toevallig en spontaan plaatsvinden, maar ook bewust en doelgericht worden gestuurd. Problemen worden opgespoord, geanalyseerd en voorzien van actieplannen. De belangrijkste stappen zijn vervolgens toetsing van de praktijk, evaluatie van de eigen acties en eventueel opnieuw beginnen op het moment dat men niet tevreden is over het resultaat. Er zijn in het bedrijfsleven allerlei methoden en instrumenten voor kwaliteitszorg ontwikkeld. In de zorgsector is een eigen scala van methoden, instrumenten en systemen ontstaan waarmee de kwaliteit van zorg verbeterd kan worden.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Metagegevens
Titel
Vormen van kwaliteitszorg
Auteur
Gabriëlle Verbeek
Copyright
2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-1992-3_5