Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

27-04-2017 | Praktijk | Uitgave 3/2017

TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen 3/2017

Van participeren kun je leren

Tijdschrift:
TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen > Uitgave 3/2017
Auteurs:
Eline Vos, dr. Teatske Altenburg, Manou Anselma, Elsje Caro, prof.dr. Mai Chinapaw

Samenvatting

Interventies die de leefstijl van kinderen moeten verbeteren hebben vaak teleurstellende resultaten. Een mogelijke verklaring is dat kinderen slechts zelden worden betrokken bij het ontwikkelen van deze interventies. Dit artikel belicht twee praktijkvoorbeelden van participatief onderzoek dat is uitgevoerd in nauwe samenwerking met de kinderen zelf. Omdat kinderen de experts zijn van hun eigen leefwereld, zien we dat de samenwerking met kinderen als mede-onderzoeker helpt bij het ontwikkelen van aantrekkelijkere, duurzamere, en daardoor effectievere leefstijlinterventies.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen

TSG, het Tijdschrift voor Gezondheidswetenschappen, is het enige Nederlandstalige tijdschrift dat multidisciplinaire informatie bevat op het gebied van de volksgezondheid en gezondheidszorg. Naast de multidisciplinaire oriëntatie is de combinatie van wetenschap, beleid en praktijk uniek.

BSL Academy SW-TP Saxion Parttime School jaarlicentie

BSL Academy SW-TP Saxion Parttime School half jaarlicentie

Toon meer producten
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2017

TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen 3/2017 Naar de uitgave