Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

30-10-2020 | Original Paper | Uitgave 9/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2021

Use of the TELE-ASD-PEDS for Autism Evaluations in Response to COVID-19: Preliminary Outcomes and Clinician Acceptability

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2021
Auteurs:
Liliana Wagner, Laura L. Corona, Amy S. Weitlauf, Kathryn L. Marsh, Anna F. Berman, Neill A. Broderick, Sara Francis, Jeffrey Hine, Amy Nicholson, Caitlin Stone, Zachary Warren
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The COVID-19 pandemic has caused unprecedented disruptions to healthcare, including direct impacts on service delivery related to autism spectrum disorder (ASD). Caregiver-mediated tele-assessment offers an opportunity to continue services while adhering to social distancing guidelines. The present study describes a model of tele-assessment for ASD in young children, implemented in direct response to disruptions in care caused by the COVID-19 pandemic. We present preliminary data on the outcomes and provider perceptions of tele-assessments, together with several lessons learned during the period of initial implementation.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2021 Naar de uitgave