Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2015 | Original Paper | Uitgave 1/2015

Journal of Child and Family Studies 1/2015

Typicality and Subtle Difference in Sibling Relationships: Experiences of Adolescents with Autism

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 1/2015
Auteurs:
Michael A. Petalas, Richard P. Hastings, Susie Nash, Simon Duff

Abstract

Although researchers have explored siblings’ perspectives on their relationships with a brother or sister with autism, there is a lack of research on the perspective of the child with an ASD. We conducted semi-structured interviews with 12 adolescents with an ASD. Interpretative Phenomenological Analysis was used to analyse the data. Two major themes emerged from the analytic process: 1. Adolescents’ reports of seemingly typical sibling interactions, and 2. A typical sibling interactions influenced by having an ASD. Despite the social context reinforcing views that autism impacts the sibling relationship in an atypical way, the overwhelming sense from participants was of typical sibling relationships. The assumption of atypical relationships in families of children with autism may need to be re-evaluated.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2015

Journal of Child and Family Studies 1/2015 Naar de uitgave