Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2007 | Original Paper | Uitgave 2/2007

Journal of Child and Family Studies 2/2007

Treatment Engagement with Caregivers of At-risk Children: Gaps in Research and Conceptualization

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 2/2007
Auteur:
Marlys Staudt

Abstract

The high rates of dropping out and other engagement problems are significant concerns in the delivery of mental health and adjunct services to the families of at-risk children. Consequently, researchers have examined the correlates of attrition and have developed interventions to increase engagement and retention. However, the lack of a clear definition of engagement and gaps in theory about the relationship of engagement to other treatment processes hinder knowledge development. In this paper the behavioral and attitudinal aspects of engagement are disentangled. Current knowledge about treatment barriers and interventions to increase appointment keeping is summarized. A preliminary conceptualization of the engagement process is presented and research needs and practice implications are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2007

Journal of Child and Family Studies 2/2007 Naar de uitgave