Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 3/2009

01-09-2009 | Als je ’t mij vraagt

Tik tak tok, ik sta op mijn kop

Auteur: Eva van Osch

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 3/2009

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Op alle groepen is het moeilijk voor de begeleiding om de aandacht te verdelen. Je staat met zijn tweeën voor een groep met zeven jongeren of kinderen. Als je geluk hebt, heb je nog een stagiaire die ook een steentje bij kan dragen. Als cliënt heb ik de begeleiding zien worstelen met het feit dat ieder kind zo zijn aandacht nodig heeft. Als we na het eten of uit school afspraakjes gingen maken, vroegen sommigen, en ik ook, om een spelletje te doen met een van de begeleiding. Als ik dan pech had, deden ook nog twee of drie groepsgenootjes mee. Het was echt vervelend dat er maar heel weinig tijd was voor de cliënten.En dan had je ook nog de overdracht, dan zaten we een uur lang op onze kamer. En we mochten er niet vanaf. Ik geloof niet dat dat was om tot onszelf te komen. Het was eerder omdat de begeleiding de tijd nodig had om over te dragen. Maar een uur lang? Echt, ik heb mijn kamer meerdere malen anders ingericht, en wel 50 nieuwsberichten voor de gein ingesproken op mijn radio, maar dat uur bleef altijd een heel lang uur. En als je van je kamer kwam, kreeg je ook nog straf. Mits ze het ontdekten natuurlijk.
Metagegevens
Titel
Tik tak tok, ik sta op mijn kop
Auteur
Eva van Osch
Publicatiedatum
01-09-2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 3/2009
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03088057

Andere artikelen Uitgave 3/2009

Kind & Adolescent Praktijk 3/2009 Naar de uitgave

Gezien en gelezen

Op een blauwe dag geboren